According to our Prime Minister, women who are harassed sexually bring it on themselves.

One section of women wears too small clothes while another section covers their whole body, even their face and eyes… both are unacceptable. We’ve to maintain our culture and tradition.

That’s a direct quote.

She also said that the so-called ultra-modern women ... don’t bother to keep their modesty.

She said this while giving the Begum Rokeya Medal.

Did you hear any of our great secular intellectuals protesting this?  Of course you didn’t. You see, all the great intellectuals are busy worshiping the Prime Minister.

You don’t believe me?  Maybe you will believe Syed Abul Maqsud:

প্রধানমন্ত্রী বারবার সবাইকে বসে বসেই পরামর্শ দেওয়ার জন্য বলছিলেন। সরকারের বহু নির্দেশ যেমন পালন করার প্রয়োজন মনে করেন না অনেকেই, সেদিন অবশ্য সৌজন্যতাবশত সরকারপ্রধানের ওই নির্দেশ না মানাই সমীচীন মনে করেন কমিটির সদস্যরা। সৈয়দ শামসুল হকের প্রস্তাব ছিল একটু ব্যতিক্রমী। তিনি উঠে দাঁড়িয়ে প্রস্তাব করেন, প্রধানমন্ত্রী শেখ হাসিনার জন্মদিনটি ‘গণতন্ত্র চেতনা দিবস’ হিসেবে পালন করার ব্যবস্থা করা হোক। পিনপতন নীরবতার মধ্যে প্রধানমন্ত্রীই তৎক্ষণাৎ বললেন, ‘না-না-না, কোনো দরকার নাই।’ তারপর সৈয়দ হক প্রস্তাব করেন, ‘বঙ্গবন্ধু ও রবীন্দ্রনাথ’ শীর্ষক অনুষ্ঠানও যেন কর্মসূচিতে অন্তর্ভুক্ত করা হয়।

When Syed Shamsul Haque loses all dignity and self-respect, is it any surprise that the average Awami League MP will be this idiotic?

Sheikh Hasina’s government accorded the historic CHT peace treaty. Many other countries followed it to establish peace in their states. We are now waiting for the Nobel Peace Prize for Sheikh Hasina.

With friends like this, Hasina doesn’t need any enemy. 

Advertisements